I sommeren 1969 cyklede norske Håvard Pedersen Jylland rundt for at besøge privatbaner og sidebaner. Han havde læst, at der skete lukninger af baner i stor skala i Danmark , og ville gerne have nogle foto. Desværre kom han tre måneder for sent til at opleve Aalborg Privatbaner i drift. Men han cyklede ad flere af disse strækninger for at få nogle billeder af spor og stationer, inden de forsvandt.
Hågvard var bare 15 år dengang, og kom med færgen til Frederikshavn og cyklede langs østsiden af Jylland til Haderslev. Ruten var valgt for at undgå for meget modvind og han cyklede til dels vest - ,til dels Midt-Jylland og tilbage til Frederikshavn. Turen foregik på en minicykel og virkeligheden blev modvind både mod syd og nordover igen.
Sæby station sommeren 1969. Spor ved stationen er fjernet. Banen var nedlagt i 1968. Alle foto: Håvard Pedersen
Dronninglund station sommeren 1969. Spor ved stationen er der stadig. Banen var nedlagt i 1968.
Hørby station med remise og vandtårn fra Hørbybanen i baggrunden. Spor ved stationen er også stadig her. Til venstre i billedet ses cyklen Håvard benyttede på sin tur fra Frederikshavn i nord til Haderslev i syd.
Gug station sommeren 1969. Banen var 3 måneder før nedlagt.
Hadsundbroen der blev benyttet af Randers Hadsund banen. Fælles bil og jernbanebro.
Trinbrættet Høgholt på Randers - Hadsund banen.
Materiel ved Stationen i Randers. Banen var nedlagt 3 måneder tidligere
Hvalpsund station sommeren 1969. Spor er stadig intakt. Banen var nedlagt 3 måneder tidligere.
Broen over Ryå på Fjerritslevbanen